News

2024.02.14

TOPICS

中3英語ハイグレードクラス プレゼンテーションコンテスト

2月8日(木)に3年生英語ハイグレードクラスの『プレゼンテーションコンテスト』が行われました。生徒たちには冬休みが始まる前に、事前に3つのトピックが与えられます。

 

①What Can We Learn from the Past to Make a Better World? より良い世界を作るために私たちが過去から学べること。

②Toyohashi Revival Plan / What can we do to make Toyohashi more attractive? 豊橋復活プラン / 豊橋を魅力的にするために私たちにできること。

③What Would Japan Be Like in 2050?
2050年の日本はどうなっているでしょうか?

 

この3つのトピックから自分の話したい内容を選び、自分でタイトルを決めて、リサーチを冬休みにかけて行います。3学期はそれをもとに原稿とスライド作りを行います。

 

一人当たり5分以上のプレゼンを行い、また、20枚以上のスライドを作ることが課せられます。とても大変なタスクですが、今年も一人一人がユニークな発表をしてくれました。そして、発表が終わった後は審査員から内容について英語での質問が出ましたが、何とかやりきってくれました。

 

審査の結果は以下のようになりました。この3年間で培った英語力を活かして、どの生徒も素晴らしい発表をしてくれました。ハイグレードクラスの集大成としてのプレゼンコンテストは大成功に終わりました。

 

優勝 吉浪緋萌里
“What Can We Learn from Disney Princess”

2位 山田 千葡
“Aiming for a Higher Ranking”

3位  河合 美祈
“Toyohashi Revival Plan

 

On Thursday, February 8, a “Presentation Contest” was held for the 3rd grade English High Grade class.    Students are given three topics in advance before the winter break begins.

 

These are the topics:

1) What Can We Learn from the Past to Make a Better World?
2) What can we do to make Toyohashi more attractive?
3) What Would Japan Be Like in 2050?

 

During the third semester, they worked on the draft and slides based on the research.   Each student is required to give a presentation of at least 5 minutes and to make at least 20 slides.   It is a very tough task, but each student gave a unique presentation this year.   After the presentations were over, the judges asked questions in English about the content of the presentations, but they managed to complete the task.

 

The results of the judging were as follows.   All the students gave excellent presentations, making use of the English skills they have developed over the past three years.   The presentation contest, which was the culmination of the high-grade classes, was a great success.

 

Winner Himeri Yoshinami
“What Can We Learn from Disney Princess”

Second Place Chiho Yamada
“Aiming for a Higher Ranking”

Third place: Minori Kawai
“Toyohashi Revival Plan”

 

 

PAGE TOP